EDIT: Původně se tento článek jmenoval "Silně negativní zkušenost s M&M reality". Ředitel společnosti se ale následně od jednání pana Pospíchala distancoval a napsal, že to nebyla první stížnost a že s makléřem rozváží smlouvu (více na konci článku). Proto jsem ho přejmenoval.

Původní perex:
Možná by se to mělo jmenovat spíše silně negativní zkušenost s panem Pospíchalem ze Žďárské pobočky, ale společnost tvoří právě její zaměstnanci. Navíc se pan Pospíchal při jednání odvolával na svoje nadřízené.


Mnozí víte, že už nějaký ten měsíc uvažujeme, kam se po našem návratu z Německa usadíme. Rozhodili jsme sítě po Brně a Žďáru. Rodiče Kateřiny jsme poprosili, aby se také dívali a kdyby se jim něco líbilo, tak ať se tam jdou mrknout.

Před 14 dny se objevil téměř ideální inzerát bytu 3+1 (předělaného na 4+1) v cihlové šestibytovce. Maminka Kateřiny obratem zavolala paní makléřce (dokonce to stihla jako první) a chtěla se tam jít hned druhý den podívat. Majitel bytu si ale přál prohlídky pouze v sobotu, tak se čekalo do víkendu, maminka podepsala papír o prohlídce a cenové nabídce 1 670 000 a domluvila, že máme čas se rozhodnout, jestli tuto nabídku přijímáme, do dalšího pondělí. Protože se nám byt líbil, koupili jsme si narychlo jízdenky a vydali jsme se na časově i finančně poměrně náročnou otočku do ČR s tím, že se zároveň podíváme ještě na pár bytů v Brně.

První varovný signál přišel ve středu, kdy se mamince Kateřiny pan Pospíchal ozval, že je víc zájemců a že ho šéf tlačí (nicméně on, že je zastáncem „seriózního“ jednání), aby jsme podepsali rezervační smlouvu už další den. Rezervační smlouvu ale musí podepsat potenciální majitel (tj. my) a navíc je s tím spojená 80 000 Kč záloha, která by propadla, pokud bysme se rozhodli byt nekoupit a my jsme to chtěli pochopitelně nejdříve vidět osobně. Podepsání smlouvy maminka týž den tedy odmítla a ubezpečila se, že vše platí podle původní dohody.

Další co nám mohlo dát výstražný signál bylo nabízení slivovice při sobotní prohlídce a protiřečení v tom, že vedle domu je možnost si pronajmout kousek zahrádky nejdřív za 90Kč ročně, potom za 150Kč ročně (a nedivil bych se, kdyby ta částka byla reálně významně vyšší). Zajímalo by mě, jestli v tom bytě je opravdu kabelová televize, protože při první prohlídce nevěděl a při té na které jsme byli řekl sice, že ano, ale hned začal mluvit o bezdrátovém internetu, 3G sítích apod. (Malé bezvýznámné plus ale má, že snad rozumí pojmu latence – nebo to minimálně umí dobře předstírat). Nicméně hned o tom přestal mluvit, protože viděl, že tomu asi rozumím víc než on narozdíl od jiných otázek, kde nám mohl navykládat prakticky cokoliv.

Nabídl nám ať se jdeme podívat ještě do jednoho většího bytu s garáží. No byt podle mě nebyl větší, navíc byl dražší, blbá orientace na světové strany, ve 4. patře baráku bez výtahu.

Jeho neslušné chování tu nechci rozmazávat, protože je to příliš osobní.

Požádali jsme ho jestli by nám mohl dát návrh té rezervační smlouvy, abychom si ho doma pročetli. Nejdřív řekl, že ho sebou nemá. Potom řekl, že nemá sebou návrh kupní smlouvy, ale rezervační, že má s sebou v autě. Nakonec ve stejných složkách měl i smlouvu kupní. Složitě jsme se s ním domluvili, jak bychom to udělali s jejím podpisem, protože jsme druhý den odjížděli. Za 2 hodiny jsme mu volali, že rezervační smlouvu podepsat chceme a že bude možná jednodušší, když se sejdeme ještě před naším odjezdem než to složitě vyřizovat přes emaily. Budiž mu připsáno k dobru, že s návrhem souhlasil a domluvili jsme se na druhý den v 10:15.


Když nepřijíždí, voláme mu 10:20, jestli stojíme před správnou kanceláří. Omlouvá se, že si myslel, že jsme se domluvili v 10:30 a že už je stejně na cestě (čemuž jsem moc nevěřil, protože v telefonu nebyly slyšet žádné zvuky, které by to potvrzovaly). Cca v 10:40 přichází, položí na stůl prázdné formuláře rezervační smlouvy a snaží se něco najít, nakonec bez ničeho usedá a začíná: „Musíme vyřešit jednu věc, na kterou jste se včera vůbec neptali a to je aktuální cena.“ Poté co mu oponujeme, že o možném navyšování nic neříkal, tvrdí že o tom mluvil ve středečním telefonu a vylízá z něj, že z nás chce dostat o 300000 víc. Následuje výměna názorů na jejím konci uzavírám, že my jsme přišli podepsat smlouvu za původně smluvenou cenu a že pokud ta cena má být vyšší, tak se zvedáme a odcházíme (Btw. asi bysme o něco málo víc byli ochotní zaplatit, ale muselo by to být zřejmé od začátku, ne že to na nás vytáhne těsně před podpisem smlouvy). Při odchodu mu připomínám jeho nevhodné chování a že bude mít důsledky, protože můj kalich tolerance přetekl a neměl jsem už zábranu v tom, že jsme ten byt chtěli. (Teda chtěli bychom ho stále, ale ne přes pana Pospíchala, M&M Reality a ani jiný byt, který budou zprostředkovávat.) Na to on oponuje, že nemáme žádné svědky a uzavírá, že jemu je 50 let a že on už narozdíl ode mě něco dokázal...

 

Edit: Prý jsem to napsal hodně slabě, že to vůbec nepopisuje to jak s námi arogantně jednal, jak mi tykal, jak se opovržlivě vyjadřoval, jak si vymýšlel, jak argumentoval úplně mimo... Nevím, asi svoje pocity nedokážu takhle popsat, můžu vám to vylíčit někdy osobně.

Edit 28. 2. 2012 09:52 Na mojí včerejší stížnost vedení M&M Reality (které krom odkazu na tento článek obsahovalo podrobnější popis osobních věcí), reagoval dnes ráno obchodní ředitel Ing. Jonáš tím, že to nebyla první stížnost na pana Pospíchala a proto s ním ihned ukončí spolupráci. Pokud se tak opravdu stane, napraví si u mě M&M Reality alespoň částečně reputaci. Nicméně myslím, že tento článek může být i přesto užitečný pro vás, kteří s takovým chováním nemáte zatím zkušenost, abyste byli obezřetní a nenechali si všechno líbit.